Jak skonfigurować wizytówkę Google Moja Firma
Wizytówka ta pojawia się, gdy użytkownicy szukają Twojej i podobnych firm w wyszukiwarce lub Mapach Google.
Poprzednio na blogu: 10 porad na zwiększenie pozycji bloga w Google
Co daje skonfigurowanie wizytówki Google My Business?
- firma będzie widoczna na pierwszej stronie wyszukiwarki – w prawym górnym rogu wyświetlone zostaną takie informacje jak:
- Nazwa firmy
- Zdjęcia
- Ocena klientów
- Krótki opis działalności
- Numer telefonu z opcją dzwonienia
- Lokalizacja na mapie
- Godziny otwarcia
- Link do witryny firmowej
- firma stanie się widoczna na Mapach Google (nazwa firmy pokaże się pod danym adresem).
Konfiguracja wizytówki Google Moja Firma
Wizytówka jest więc narzędziem ułatwiającym firmom zaistnienie w lokalnych wynikach wyszukiwania bez ponoszenia nakładów finansowych. W celu jej stworzenia wystarczy przejść przez prosty, dwuetapowy proces, który zajmuje zaledwie kilka minut.
Pierwszy etap konfiguracji
- W pierwszym kroku należy wejść na stronę wizytówki Google My Business i kliknąć „Zacznij teraz”, a następnie „Rozpocznij”.
- Następnie należy wpisać nazwę firmy. Warto pamiętać o przejrzystej nazwie – zamiast P.P.U.H. Jan Kowalski lepiej wskazać prostszą nazwę, która bezpośrednio nawiązuje do działalności biznesu – na przykład Jan Kowalski – usługi transportowe. Google dzięki temu odpowiednio skategoryzuje wizytówkę i wyświetli w odpowiednich miejscach w sieci.
- W kolejnym etapie należy wskazać dokładną lokalizację prowadzonego biznesu – kraj, ulicę, miasto i kod pocztowy.
- Później następuje wybór kategorii działalności – w tym miejscu należy wpisać jakim podmiotem jest firma (np. drukarnia, agencja nieruchomości)
- Potem należy umieścić link do witryny firmowej i podać numer telefonu.
- W ostatnim kroku tego etapu należy wskazać sposób weryfikacji firmy – w Polsce jedyną metodą jest wysłanie przez Google na podany adres darmowej kartki pocztowej z kodem weryfikacyjnym, który będzie trzeba wpisać w drugim etapie.
Od tego momentu kartka z kodem weryfikacyjnym powinna dotrzeć na wskazany adres w przeciągu maksymalnie 15 dni.
Drugi etap konfiguracji
- Po otrzymaniu kodu weryfikacyjnego należy zalogować się do panelu wizytówki i wpisać otrzymany drogą pocztowy kod.
- Następnie można przejść już do uzupełniania podstawowych danych na temat firmy – jej opisu, zdjęcia, godzin otwarcia, adresu witryny i inne informacje, które miałyby być widoczne w wizytówce.
Kiedy Google wyświetli moją wizytówkę w wynikach wyszukiwania?
Warto zainteresować się tematem wizytówek również ze względu na to, że Google wyświetla daną firmę także w sytuacji, gdy zainteresowane osoby poszukują usługodawców o podobnym profilu działalności. Czynniki rankingowe analizowane przez wyszukiwarkę na podstawie każdego wpisanego zapytania to między innymi:
- trafność – czy dana wizytówka przyda się w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Warto zadbać, by podane dane firmy były jak najbardziej obszerne i aktualne. Pozwoli to algorytmowi Google odpowiednio dopasować taki wynik.
- odległość – jak daleko znajduje się potencjalny wynik wyszukiwania od użytkownika. Jeżeli użytkownik nie dopisze ręcznie lokalizacji do szukanej w wyszukiwarce frazy – wówczas mechanizm google automatycznie dobierze te wyniki na podstawie ostatnio dostępnych danych lokalizacyjnych (np. logowania się na gmaila przez danego użytkownika)
- rozgłos – opiera się na analizie tego, co google wie o danej firmie z informacji, które pochodzą z sieci. Przydatne są tutaj linki zewnętrzne z innych stron, artykuły w prasie internetowej. Warto zadbać, by o firmie było głośno w sieci. Wówczas istnieją większe szanse na wyświetlenie wizytówki przez Google.
Należy pamiętać, że tworząc wizytówkę w Google zgadzamy się na wystawienie opinii i komentarzy o naszej firmie. Warto odpowiadać indywidualnie na każdy komentarz i opinię na temat działalności firmy – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Uwaga: Google często karze firmy, które posiadają recenzje wystawione z jednego adresu IP!
Podsumowanie
Dobrze skonfigurowana wizytówka może za darmo wypromować firmę i przełożyć się na czysty zysk, bez udziału kosztów.
Odpowiednio zoptymalizowana pod kątem najefektywniejszych słów kluczowych – staje się również elementem strategii marketingowej marki. Pozytywnie wpłynie na widoczność biznesu w sieci, pozwoli się wyróżnić i przyciągnąć nowych klientów.
Kliknij tutaj i zobacz co oferujemy w ramach optymalizacji wizytówki Google Moja Firma.