Jak skonfigurować wizytówkę Google Moja Firma

Pozycjonowanie  | Online Marketing
Opublikowano: 15 Kwietnia 2018
Prowadzisz firmę, którą chciałbyś za darmo wypromować w sieci, ale nie wiesz w jaki sposób? Warto zacząć od skonfigurowania wizytówki Google My Business, która sprawi, że nawet najmniejsza firma stanie się momentalnie zauważalna w sieci.

Wizytówka ta pojawia się, gdy użytkownicy szukają Twojej i podobnych firm w wyszukiwarce lub Mapach Google.

Poprzednio na blogu: 10 porad na zwiększenie pozycji bloga w Google

Co daje skonfigurowanie wizytówki Google My Business?

  1. firma będzie widoczna na pierwszej stronie wyszukiwarki – w prawym górnym rogu wyświetlone zostaną takie informacje jak:
  • Nazwa firmy
  • Zdjęcia
  • Ocena klientów
  • Krótki opis działalności
  • Numer telefonu z opcją dzwonienia
  • Lokalizacja na mapie
  • Godziny otwarcia
  • Link do witryny firmowej
  1. firma stanie się widoczna na Mapach Google (nazwa firmy pokaże się pod danym adresem).

Konfiguracja wizytówki Google Moja Firma

Wizytówka jest więc narzędziem ułatwiającym firmom zaistnienie w lokalnych wynikach wyszukiwania bez ponoszenia nakładów finansowych. W celu jej stworzenia wystarczy przejść przez prosty, dwuetapowy proces, który zajmuje zaledwie kilka minut.

 

Pierwszy etap konfiguracji

  1. W pierwszym kroku należy wejść na stronę wizytówki Google My Business i kliknąć „Zacznij teraz”, a następnie „Rozpocznij”.Konfiguracja-wizytówki-google-moja-firma-brandtailors
  2. Następnie należy wpisać nazwę firmy. Warto pamiętać o przejrzystej nazwie – zamiast P.P.U.H. Jan Kowalski lepiej wskazać prostszą nazwę, która bezpośrednio nawiązuje do działalności biznesu – na przykład Jan Kowalski – usługi transportowe. Google dzięki temu odpowiednio skategoryzuje wizytówkę i wyświetli w odpowiednich miejscach w sieci.Podanie-nazwy-firmy-BrandTailors
  3. W kolejnym etapie należy wskazać dokładną lokalizację prowadzonego biznesu – kraj, ulicę, miasto i kod pocztowy.Gdzie-zlokalizowana-jest-Twoja-firma-BrandTailors
  4. Później następuje wybór kategorii działalności – w tym miejscu należy wpisać jakim podmiotem jest firma (np. drukarnia, agencja nieruchomości)Jaką-działalnością-się-zajmujesz-BrandTailors
  5. Potem należy umieścić link do witryny firmowej i podać numer telefonu.Dane-kontaktowe-BrandTailors
  6. W ostatnim kroku tego etapu należy wskazać sposób weryfikacji firmy – w Polsce jedyną metodą jest wysłanie przez Google na podany adres darmowej kartki pocztowej z kodem weryfikacyjnym, który będzie trzeba wpisać w drugim etapie.Wybierz-metodę-weryfikacji-wizytówki-BrandTailors

 

Od tego momentu kartka z kodem weryfikacyjnym powinna dotrzeć na wskazany adres w przeciągu maksymalnie 15 dni.

 

Drugi etap konfiguracji

  1. Po otrzymaniu kodu weryfikacyjnego należy zalogować się do panelu wizytówki i wpisać otrzymany drogą pocztowy kod.Weryfikacja-wizytówki-Google-moja-firma-BrandTailors
  2. Następnie można przejść już do uzupełniania podstawowych danych na temat firmy – jej opisu, zdjęcia, godzin otwarcia, adresu witryny i inne informacje, które miałyby być widoczne w wizytówce.Informacje-do-uzupełnienia-google-moja-firma-brandtailors

Kiedy Google wyświetli moją wizytówkę w wynikach wyszukiwania?

Warto zainteresować się tematem wizytówek również ze względu na to, że Google wyświetla daną firmę także w sytuacji, gdy zainteresowane osoby poszukują usługodawców o podobnym profilu działalności. Czynniki rankingowe analizowane przez wyszukiwarkę na podstawie każdego wpisanego zapytania to między innymi:

  • trafność – czy dana wizytówka przyda się w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Warto zadbać, by podane dane firmy były jak najbardziej obszerne i aktualne. Pozwoli to algorytmowi Google odpowiednio dopasować taki wynik.
  • odległość – jak daleko znajduje się potencjalny wynik wyszukiwania od użytkownika. Jeżeli użytkownik nie dopisze ręcznie lokalizacji do szukanej w wyszukiwarce frazy – wówczas mechanizm google automatycznie dobierze te wyniki na podstawie ostatnio dostępnych danych lokalizacyjnych (np. logowania się na gmaila przez danego użytkownika)
  • rozgłos – opiera się na analizie tego, co google wie o danej firmie z informacji, które pochodzą z sieci. Przydatne są tutaj linki zewnętrzne z innych stron, artykuły w prasie internetowej. Warto zadbać, by o firmie było głośno w sieci. Wówczas istnieją większe szanse na wyświetlenie wizytówki przez Google.

Należy pamiętać, że tworząc wizytówkę w Google zgadzamy się na wystawienie opinii i komentarzy o naszej firmie. Warto odpowiadać indywidualnie na każdy komentarz i opinię na temat działalności firmy – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Uwaga: Google często karze firmy, które posiadają recenzje wystawione z jednego adresu IP!

Podsumowanie

Dobrze skonfigurowana wizytówka może za darmo wypromować firmę i przełożyć się na czysty zysk, bez udziału kosztów.

Odpowiednio zoptymalizowana pod kątem najefektywniejszych słów kluczowych – staje się również elementem strategii marketingowej marki. Pozytywnie wpłynie na widoczność biznesu w sieci, pozwoli się wyróżnić i przyciągnąć nowych klientów.

Kliknij tutaj i zobacz co oferujemy w ramach optymalizacji wizytówki Google Moja Firma.