Darmowe narzędzia do wyboru optymalnych słów kluczowych
Pozycjonowanie | Strony internetowe
Opublikowano: 10 Kwietnia 2018
Czym są słowa kluczowe?
Słowa kluczowe to najważniejszy element pozycjonowania. Aby strona internetowa lub blog znalazł się na wysokich pozycjach w rankingu wyszukiwarki Google – należy rozpocząć długotrwały proces pozycjonowania witryny.
Ostatnio na naszym blogu: 5 powodów, dlaczego warto założyć bloga firmowego
Jeszcze przed jego rozpoczęciem należy dobrać do treści pozycjonowanej strony takie słowa kluczowe, które:
- nie są zbyt popularne czy ogólne – zamiast słowa „buty” warto skorzystać z bardziej konkretnej frazy, jak „męskie buty do biegania”,
- są związane z ofertą i treścią witryny firmowej,
- są wyszukiwane przez użytkowników – można to zweryfikować za pomocą Planera Słów Kluczowych Google, o którym piszemy niżej.
Ogólne i nieprecyzyjnie dobrane frazy kluczowe mają znikome szanse na konwersje, a ich potencjał sprzedażowy jest prawie zerowy. W dzisiejszych czasach nikt nie wpisuje w wyszukiwarkę słowa „buty”. Fraza „męskie buty do biegania” ma mniej wyszukiwań w Google, ale jeżeli ktoś w ten sposób poszukuje produktu i znajdzie taki produkt na Twojej strony firmowej – szansa na konwersję jest wysoka.
W jaki sposób dobrać trafne słowa kluczowe?
Opracowując listę optymalnych słów i fraz kluczowych należy wziąć pod uwagę podobne wyszukiwania – propozycje wyskakujące na samym dole strony z wynikami wyszukiwania i sugestie wyszukiwarki – podpowiedzi ukazujące się w momencie wpisywania do wyszukiwarki konkretnej frazy
Oprócz tego warto posiłkować się również narzędziami ułatwiającymi ich trafny wybór.
Google KeyWord Planner – narzędzie łączące się z Google AdWords i Google Analytics, ułatwiające wyszukiwanie słów kluczowych dla strony internetowej. Pozwala zobaczyć jakimi słowami kluczowymi posługuje się konkurencja na swojej stronie internetowej i podstronach. Planer słów kluczowych od Google pokazuje również zasięg danego słowa kluczowego.
Ubersuggest’s – platforma pozwalająca dowiedzieć się jakich słów kluczowych używają potencjalni klienci firmy, a także w jaki sposób wyszukują informacji o usługach i produktach z danej kategorii. Platforma ta umożliwia wybór języka wyszukiwania, dzięki czemu firma międzynarodowa z wielojęzyczną stroną internetową – może znaleźć różnice pomiędzy poszczególnymi rynkami.
Google Search Control – zakładka „ruch związany z wyszukiwaniem” wyświetla listę słów, które zostały wpisane w wyszukiwarkę Google przed kliknięciem w nasz link. Mogą, ale nie muszą to być słowa kluczowe znajdujące się na naszej stronie internetowej. Narzędzie to pokazuje, jakie frazy powinny zostać wyeksponowane na firmowej stronie w celu uzyskania lepszych wyników.
KeyWord Tool – narzędzie to pokazuje bardziej rozbudowane propozycje słów kluczowych – na bazie tych, które posiadamy już na swojej liście słów kluczowych. Narzędzie to jest szczególnie przydatne do budowania długiego ogona słów kluczowych. W wersji płatnej otrzymujemy funkcjonalność rozszerzona jest o takie informacje jak popularność danego słowa kluczowego, koszt kliknięcia i konkurencyjność.
AnswerThePublic – platforma, która po wpisaniu 2-3 słów frazy kluczowej konstruuje graf złożony z potencjalnych zapytań użytkowników, poszukujących odpowiedzi na pytanie, które związane jest z wpisaną frazą kluczową.
Podsumowanie
Warto poświęcić czas na opracowanie bazy najlepszych słów kluczowych dla danego biznesu. Trafnie dobrane słowa kluczowe mogą znacznie przyśpieszyć i ułatwić proces pozycjonowania strony, a szanse na wyświetlenie witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania – istotnie wzrastają.
Kliknij tutaj i sprawdź, co oferujemy w ramach optymalizacji fraz kluczowych dla firm.